Chybí vaší televizi kvalitní zvuk? Jednodušším řešením, než kupovat novou televizi (pokud už máte jednu z modernějších), je koupě soundbaru. V základních modelech najdete i LG SJ6, který vyjde okolo šesti tisíc a zvuk televize domaluje do zážitku z kina. Ale pozor, také televize musí dostávat kvalitní signál – takže pokud je vysílání bez prostorového zvuku, Soundbar ho nedopočítá a nevykouzlí. Nicméně, když si budete pouštět třeba originální DVD nebo BlueRay s filmem, bude výsledný zvuk linoucí se ze soundbaru LG SJ6 opravdu vynikající.

Není ale konstruovaný na přehrávání hudby, tady vám bude v hudebním zážitku vždy něco chybět. K přehrávání hudby na vysoké úrovni slouží jiné reproduktory. Samozřejmě, že hudbu sem dostanete a pustit si ji můžete, jen nečekejte zázračný zvuk. U kvalitních filmů ale ano.

Soundbar LG SJ6 je dvoukanálový se zvukem 2.1. Podpora Hi-Res Audio tu také nechybí. K soundbaru patří také subwoofer a celkový výkon soustavy je 320 W. Soundbar je navržen tak, aby byl pro uživatele co nejpohodlnější. Proto má nejen několik vstupů pro kabely (když je potřebujete), konkrétně HDMI (vstup i výstup), USB (jen servisní a pro aktualizace), LAN, Analogový vstup 3,5 mm jack a optický audio vstup z televize.

K dosažení maximálního pohodlí ale slouží bezdrátová připojení. A Soundbar LG SJ6 nabídne jak Bluetooth, tak také Wi-Fi (802.11 a/b/g/n). Dále je vybaven možností služby Chromecast. A má možnost tzv. multiroom nastavení, pomocí aplikace Music Flow Player pro Android a iOS.

Co se Bluetooth týká, jde, o verzi 4.0, profil A2DP. Je tu podpora kodeku SBC. Díky Bluetooth se Soundbar zapne automaticky se spuštěním televize. Po jejím vypnutí se automaticky přepne do stand-by režimu, kdy bere jen minimum energie.

Takže Soundbar lze pohodlně bezdrátově připojit i k vaší televizi. Subwoofer je též na bezdrátové připojení, takže ho můžete umístit přesně tam, kam potřebujete. Stejné je to se soundbarem, tedy se základní jednotkou. Lze ji jen položit před televizi, ale také zavěsit na zeď pod ni. Pokud máte televizi na pohyblivém držáku, můžete nechat Soundbar na zdi pod ní. Zvuk je dostatečně prostorový na to, aby otočení televize a vaše přítomnost na různých stranách místnosti nijak nevadily. Zvuk reproduktorů je ze soudbaru totiž vypouštěn i bočními hranami.

Vzhledem k jeho rozměrům (Š x V x H): 95 cm × 5,5 cm × 8,5 cm je vhodný k televizím s úhlopříčkou 43″ (109 cm) a více. Soundbar samotný váží 2,8 kg. Subwoofer, který je součástí výrobku, má následující rozměry (Š x V x H): 17,1 cm × 32 cm × 25,2 cm. A váží 4,2 kg. Celý systém je tedy poměrně lehký.

Základní jednotka je vybavená 20 mm výškovými reproduktory 2×60 W (RMS), s rozměry 40×100 mm. Jde o středobasové reproduktory. Subwoofer nabídne bassreflexový šestipalcový reproduktor s RMS 200 W. Takže když je pustíte naplno, budou vám rvát uši podobně jako v kině.

Souprava Soundbar LG SJ6 zvládne přehrávat i 4K zvuk (přes 4000 kbit/s), přehrává Hi-Res Audio, konkrétně 24 bit / 96 kHz.Ale tady musí být splněna základní podmínka – musí tuto kvalitu zvuku také dostat. Takže když si pustíte originální DVD nebo 4K videa z YouTube, bude výsledek okouzlující. Soundbar má samozřejmě i své dálkové ovládání. A můžete ho použít také na televizi nebo přehrávače od LG.

Souprava je vybavena dekodérem Dolby Digital a DTS. K tomu si připočtěte ještě vylepšení zvuku pomocí ASC neboli adaptivního řízení zvuku. Co to je? Soundbar nastaví režim zvuku podle toho, jaký obsah zrovna sledujete. Takže napnuté scény v akčních filmech budou napínavé i pro vaše uši. A díky subwooferu se bude celá místnost třást přesně tak, jak se bude roztáčet rotor pohánějící vrtuli helikoptéry. Soundbar samozřejmě má i automatický zvukový procesor. Soundbar LG SJ6 podporuje tyto formáty zvuku: MP3, WMA, FLAC, WAV, OGG, AAC, AIFF, ALAC.

Zvukové režimy můžete nastavit do pěti pozic: Standard, Bass Blast, Cinema, Noční režim a Uživatelský režim. Běžný režim a běžná hlasitost poskytnou pohodlný a malebný zvukový zážitek u kvalitních filmů. Pokud budete sledovat kvalitní hudební televizní kanály, které i hudbu vysílají ve vysokém rozlišení, bude Soundbar k poslechu hudby z televize bohatě stačit. Hudební fajnšmekři si ale pro poslech hudby z originálních CD musejí pořídit jiné bedny.

Soundbar LG SJ6 Je soundbarem s poměrně dobrou kvalitou a za přijatelnou cenu. Jeho ohromnou konkurenční výhodou v této cenové kategorii je Wi-Fi a LAN připojení. A k tomu zvuk v kvalitě 4K. Hudbu můžete samozřejmě streamovat z mobilu přes Bluetooth. Pokud si však chcete v PC pustit film třeba z Youtube (pozor na kvalitu), zvuk můžete posouvat do soundbaru právě pomocí Wi-Fi nebo LAN (drát) připojení.

Soundbar LG SJ6 díky vestavěné funkci Google cast nabízí možnost si užít skladby z celého světa. Stačí si nainstalovat aplikaci Google Home přes Google play nebo App store. Pak se bezdrátově připojit k soundbaru a můžete poslouchat. Google cast disponuje ohromným množstvím skladeb, podcastů a radiových stanic, takže na své si přijde opravdu každý.