Chcete umožnit svému dítěti poznat hravou formou základy programování? Ovládat tabletem nebo mobilem robůtka v podobě míčku, který bude podle jejich příkazů nebo předchozího programování překonávat nepřekonatelné, tedy co nejsložitěji nastavenou dráhu s překážkami, slalom, který bude robůtek projíždět? Můžete si do hledáčku přidat i robota pro děti s označením Sphero Mini Clear Activity Kit.

Chytrá zábava nemusí být drahá

Když se řekne chytrý robot, napadne většinu z nás drahá hračka, která plní různé úkoly, ať praktické, tak spíše za účelem hraní. Zatímco roboty v domácnosti jsou v podstatě mixery, míchače, struhadla nebo vysavače, děti touží po zcela jiných typech robotů. Jedním z nich může být i chytrý robot pro děti Sphero Mini Clear Activity Kit, který rozhodně není nijak drahý.

A tak můžete svému nadanému potomkovi dopřát možnost bavit se jako vědec, programovat, učit se hrou, zjišťovat, nacházet nebo překonávat. A to rozhodně není málo. Až se vaše dítě dokonale seznámí s programováním, tak vás možná překvapí, jak složitou a zapeklitou dráhu svému robotovi vymyslí! A nejen vymyslí, hlavně naprogramuje a s napětím bude sledovat, zda ji robot zvládne projet přesně podle pokynů a jestli třeba někde nechytne smyk…

Bohaté balení

Robot pro děti Sphero Mini Clear Activity Kit má poměrně bohaté balení. Vedle samotného robota v podobě pohybujícího se míčku najdete i karty aktivit, konstrukční prvky, kolíky a kužely. Karty slouží k tomu, abyste si pro začátek mohli vytvářet bludiště, navrhovat překážkové dráhy nebo budovat věže pro následný průjezd míčku, jehož pohyb budete vy nebo vaše dítě ovládat pomocí mobilní aplikace. Na kartě je totiž na přední straně znázorněna aktivita i s postavenou dráhou, na zadní straně jsou přesné pokyny, jak se k aktivitě dostat, jak programovat, ovládat apod.

Ta jde stáhnout jak do iPhonu, tak do telefonu s Androidem, ale také do iPadů a tabletů. Ale to není vše, aplikace zvládne i operační systémy Kindle, Mac, Windows a Chrome. K dispozici je samozřejmě zdarma. A najdete ji jako Sphero Play (jen pro mobilní zařízení) nebo Sphero Edu (i pro počítače).  Celkem je v balení 28 dílů. Ale to vás nijak neomezuje, můžete si překážkovou dráhu postavit naprosto z čekohokoliv! Robot ji může projet, když ho budete ovládat z aplikace jednoduchými gesty prstem, nebo robota můžete naprogramovat a nechat jej dráhu projet samotného. Trefí celé bludiště? Při vedení robota gesty prstem se bude měnit na robotovi poloha LED osvětlení – podle toho také poznáte, jak moc bude zatáčet, zrychlovat, zpomalovat. I tohle urychluje proces učení se jeho ovládání.

3 módy v jedné aplikaci

Aplikace Sphero Play má tři nastavitelné módy, ve které ji můžete používat. Je jak pro začátečníky, tak pro středně a více pokročilé. Nemusíte se proto obávat, že by dítě zakrnělo jen v začátečnické podobě použití robota nebo že byste si s ním nemohli pohrát vy, když jste už na nějaké úrovni znalostí programování.

Těmito módy jsou Block drive, Více režimů jízdy a pak Mini hry. Block drive je čistě začátečnická záležitost, umožňuje zvolit jednoduché příkazy pro navigaci robota okolo postavených překážek či změnit jeho LED osvětlení. Více režimů jízdy vás posouvá k mírně pokročilým, zde prozkoumáte další funkce robota, a to včetně několika režimů jízdy s možností ovládání náklonem, ovšem pozor, také s možností vystřelení prakem, nebo coby bowlingové koule.

Nakonec jsou tu Mini hry, kdy robot pro děti Sphero Mini Clear Activity Kit může být použit jako ovladač k uhýbání a ničení asteroidů, k závodění v rotujícím tunelu, k rozbíjení mnohoúhelníkových cihel, ale také ke spoustě dalších aktivit, které teprve vymyslíte. Doma či na terase je jich k mání spousta, jen se rozhlédnout a zapřemýšlet.

Java Script

Pokud se ptáte, na čem je založeno programování robota pro děti Sphero Mini Clear Activity Kit, pak je to jazyk Java Script. Děti ho budou moci poznat zábavnou formou. A jeho znalost se jim v budoucnu jistě bude hodit. Základními příkazy tu jsou třeba: jeď, otoč se, zrychli, zpomal. Ale později mohou děti zadávat složitější pokyny, které sestávají z řetězce jednotlivých kroků. V aplikaci vidíte jak překlad kroku do podoby aktivity, tak i konkrétní příkaz v podobě jazyka Java Script. Přepínat můžete mezi oběma zobrazeními, kdykoliv chcete.

Nejen telefon robota, ale i robot telefon

Ovládání můžete i přehodit. Tedy robotem ovládat hry v aplikaci telefonu. Letadlo, auto se dají řídit pobyhy robotem, kterého budete držet v prstech nebo jej budete dlaní posouvat po stole, po sedačce. Prostě nemusí ovládat jen telefon robota, ale i robot telefon.

Jak je robot pro děti Sphero Mini Clear Activity Kit velký?

Celkově je tento produkt poměrně malý, míček, kterým robot je, má průměr pouze 4,2 cm. O to lépe je však manévrovatelný. V nabídce je varianta bílá, modrá, oranžová, průhledná či zelená. Dráhy lze postavit jakýchkoliv velikostí.

Nabíjení?

Robot pro děti Sphero Mini Clear Activity Kit se snadno nabíjí v nabíjecí kolébce, do které se pokládá těžkou stranou dolů. Že potřebujete dobít, to poznáte podle toho, že začne blikat červeně. Jakmile jej správně nasadíte do nabíječky a počkáte 5s, začne Sphero problikávat, takže se nabíjí.Plně nabitý bude svítit modře. Celý proces nabíjení zabere cirka hodinu, provoz na jedno nabití vydrží 40 – 60 minut

Po sundání z nabíječky robot spí, je potřeba jej probudit dvojitým poklepem. Jakmile máte v telefonu aplikaci a otevřete ji, robot se s ní automaticky spáruje, předtím je nutné provést Bluetoth spárování s vaším telefonem. Spárovaný robot svítí bíle.

Na cestování se robot pro děti Sphero Mini Clear Activity Kit vypíná na kolébce. Je nutné jej položit na nabíjecí kolébku a na ní delší dobu přidržet tlačítko. Tím se robot vypne. Měl by překonat pády do 50 cm výšky, i tak je ale vhodné s ním zacházet s opatrností.

A co na něj uživatelé?

Robot pro děti Sphero Mini Clear Activity Kit se líbí. Jde o jednoduchý stroj, který se snadno ovládá a přináší spoustu zábavy. Přestože je to na první pohled jen malá bowlingová koule, ve výsledku z něj můžete udělat hrdinu svého dne. Programování je v aplikaci od nejsnazšího až po složitější, opravdu je podle uživatelů možné se s programováním postupně seznámit.

Když je vytvořený program správný, robot podle hodnocení uživatelů projede svou dráhu přesně, jak má. Uživatelům se velmi líbí světelné efekty, přesun LED osvětlení po těle robota v závislosti na tom, jakým směrem zrovna pojede, apod. Zajímavé je podle nich i využití robota pro ovládání aplikace ve vašem mobilu, respektive pro ovládání hry. Uživatelé si pochvalují i možnost využití Lightning Lab k programování.