Rychlý a svižný dopravní prostředek po městě, ale i mezi sídly? Odpovědí jsou v posledních letech jednokolky. A v případě Inmotion V8 už nejde o hračku, nýbrž o kvalitní dopravní prostředek pro individuální přepravu. Jednokolky obecně mají za cíl převézt vás z místa na místo po městě a rychleji než autem – s předpokladem, že se můžeme chytře vyhýbat zácpám. Zatímco v autě jste zavřeni na cestě, s jednokolkou Inmotion V8 můžete využívat jak chodníků a stezek pro cyklisty, tak někde právě i silnic. Také s ní můžete do mimo město, téměř do všech terénů. Je úzká, takže na chodníku nebo na stezce nezaberete příliš místa. Jednokolka je skvěle a pohodlně manévrovatelná. Nevýhodou je,že jízda vyžaduje několikadenní zácvik.

Jednokolku Inmotion V8 přirovnávají zkušenější uživatelé k ninebotům za vyšší ceny. Dokonce uvádějí, že Inmotion V8 dokáže Ninebot předčit v ovladatelnosti. Na druhou stranu, ani Inmotion V8 nepatří k nejlevnějším, takže srovnání s Ninebot by měla směle ustát. Pojďme se podívat, jak se uživatelům líbí Inmotion V8 a jaké má vlastně parametry.

Design a rozměry jsou prostě in

značka Inmotion se při vývoji Inmotion V8 soustředila na design více než u předchozích modelů, a to zejména s cílem dosáhnout nejen perfektně cool designu, který bude každý obdivovat, ale i integrování co nejvíce funkcí do jedné sportovně elegantní jednokolky. Výsledkem je hloubka 148 mm, ale bohužel i ztráta měkčího polstrování, takže pro holeně už není výsledek tak pohodlný jako u předchozích modelů. S tím se dá samozřejmě snadno poprat formou změkčujících nalepovacích polštářků. Ale zase to naruší design. Nabízí se proto otázka, zda je soustředěnost na design stále tou nejcílovější…

Výsledné velikostní parametry designového snažení jsou následující: rozměry (v x š x h): 462 mm x 538 mm x 148 mm, hmotnost je 13,5 kg. To je sice na přenos poměrně dost, ale Inmotion V8 je vychytaná v tom, že má teleskopické madlo, se kterým ji povedete vedle sebe podobně jako kufr. A když ji přece jen budete chtít zdvihnout a přenést, je tu nezbytné tlačítko, které zajistí, že se jednokolka ihned vypne a nebude protáčet kolo, když ztratí kontakt s podkladem.

Světelné efekty v 65 000 variantách

S jednokolkou Inmotion V8 můžete být opravdu originální, zvládne totiž 65 000 světelných variant. V aplikaci si je můžete naprogramovat dle vlastních preferencí a nálady, změna je možná díky Bluetooth propojení s mobilem v podstatě kdykoliv. LED diody jsou umístěny v prostoru, nikoliv na jednolité ploše, a tak může jednokolka hrdě nosit označení, že má 3D LED osvětlení.

Často uživatelé volí v zadní části disku červené diody, aby podpořili brzdové osvětlení. Bezpečnost v provozu se díky tomu ještě zvyšuje. Přední osvětlení je dostatečně výkonné i pro jízdu při zhoršených světelných podmínkách. A dalším světelným prvkem je indikace stavu nabití baterie, kterou máte na madle, takže ji můžete směle sledovat i během jízdy.

Dojezd je vzhledem k váze více než dobrý

Zatímco jiné jednokolky ujedou při podobné váze cirka 30 km, u Inmotion V8 si můžete být jistí dojezdem okolo 50 km, pokud tedy coby jezdec vážíte okolo 70 kg. Uživatelé tuto dojezdovou vzdálenost potvrzují. Přitom patří jednokolka k těm lehčím. Výrobce totiž, mimo jiné,zapracoval i na pokročilém systému rekuperace.

Baterie má kapacitu 480 Wh a jde o Lio-Ion záležitost. Nabíjení ze sítě s 230 V přes adaptér na 72 V trvá cirka 5 hodin. To rozhodně není málo, ale při troše plánování se s tím dá poprat. Potěší i krytí na úrovni IP65, což je o stupeň u prachu i vody více, než má nejdražší jednokolka od Ninebot. Směle proto můžete i do louží. Jen pozor na smyky, přece jen tu není terénní vzorek a pneumatika není dostatečně široká pro blátivé ježdění.

Baterie je samozřejmě vyměnitelná. Její vyjímatelnost se dá použít i například při omývání po jízdě blátem nebo po špinavých chodnících a parcích města. Nemusíte se proto bát, že by psí exkrementy, které cestou naberete, hyzdily vaši jednokolku dlouhodobě.

Motor nabídne 800 W

Elektromotor, který jednokolku Inmotion V8 pohání, má dostatečných 800 W výkonu. To stačí na maximální rychlost 30 km/h a také na velmi svižné zrychlení nebo na šikovnou manipulaci i ve větší koncentraci kol, bruslí či chodců. Jen je nutné se předem dokonale naučit balancování a také být dobře čitelným pro ostatní.

Jednokolky se řídí podobným gyroskopických systémem, jaký najdeme u hoverboardů, a tak je potřeba naučit chodidla, aby se ve správný čas nakláněla na správnou stranu. Výhodou je možnost sevření jednokolky mezi holeně, což dá větší pocit stability.

Co se jízdy do kopce týká, je Inmotion V8 schopná vyjet bez zásadního zpomalení i kopce se sklonem 20 stupňů. Podle poznatků uživatelů je to v podstatě záruka toho, že vás jednokolka vyveze téměř d každého převýšení. Maximálně unese jednokolka 120 kg, což je průměr mezi ostatními stroji.

Ostré zatáčky díky pedálům v 15 cm nad zemí

Pedály byly u modelu Inmotion V8 posunuty do výšky 15 cm. To sice na první pohled ztěžuje nástup na jednokolku, ale na pohled druhý je zajištěno ostřejší zatáčení, lepší manévrovatelnost. Můžete prostě klopit zatáčky mnohem více, být obratnější a ještě lépe se vyhnout naprosto jakékoliv, i nečekané překážce.

Jako bonus jsou hi–fi  reproduktory

Hi-fi Bluetooth reproduktory jsou další vychytávkou, která zvyšuje atraktivitu jednokolky Inmotion V8. V aplikaci Inmotion Lively si nastavíte streamování hudby, ale i vysledujete statistiky jízd, naplánujete trasu, můžete diagnostikovat svůj stroj nebo nastavit světlo, maximální rychlost a mnoho dalších parametrů. Aplikace navíc umožní propojit uživatele jednokolek značky Inmotion, takže se můžete stát členy této komunity a dělit se o zážitky z jízdy, o výkony nebo trasy.

A co na ni uživatelé

Uživatelé jsou s jednokolkou Inmotion V8 spokojeni. Líbí se jak dojezd, tak výkon motoru a také možnost ostřejších zatáček díky stupátkům posunutým až do 15 cm nad zemí. Spokojenost podtrhuje i moderní design a LED diody.

S čí už uživatelé tolik spokojení nejsou, je náchylnost materiálu krytů jednokolky na poškrábání. Vyřešit se dá ochrannými polstrovacími nálepkami, ale pak se ztrácí efekt LED diod. Nešťastné je podle uživatelů i řešení opory pro holeně, tentokráte totiž není vůbec měkčená, jak byli zvyklí u starších modelů. Řeší to DIY, tedy nalepením polstrů.

Čím je jednokolka Inmotion V8 ještě potěšující, je možnost vyndání baterie pro bezpečné mytí stroje, Bluetooth reproduktory nebo síla i na stoupání do většího kopce. Zvládne dokonce i mírný terén, tedy trávu, kameny, polní cestu. Ale není určena do bláta a bahna, na to nemá dostatečně širokou pneumatiku s dostatečně velkým vzorkem.

Uživatelé upozorňují, že teleskopické madlo pro převoz jednokolky je nutné občas promazat oleje, aby i po častějších průjezdech vodou a v dešti stále dobře fungovalo, nezasekávalo se. Pedály nekloužou a stojí se na nich pohodlně. Cena jednokolky Inmotion V8 odpovídá výkonu.