Pro ty, kdo chtějí malý, ale rychlý a svižný dopravní prostředek po městě, jsou určeny jednokolky. Už nejde o hračku, ale opravdu o dopravní prostředek, i když hrát se s ní samozřejmě také dá. Jen je nutné počítat s vyššími cenami, než mají například hoverboardy, které hračkami opravdu jsou. Jednokolky mají za cíl převézt vás z místa na místo, po téměř jakémkoliv terénu a hlavně tak, abyste nezabrali na chodníku nebo na stezce příliš mnoho místa, mohli pohodlně manévrovat. Jízda na jednokolce vyžaduje několikahodinový zácvik, než je vhodné se s ní vydat „mezi lidi“. Pojďme se podívat, jak se uživatelům líbí jednokolka Inmotion V5F a jaké má vlastně parametry.

Dojezd opravdu dobrý

Výrobce udává, že jeho jednokolka Inmotion V5F má dojezd 35 km. Skvělé číslo, to už je i na cestu do práce a zpět mezi dvěma sídly. Ale pozor, uživatelé uvádějí, že reálný dojezd dospělého člověka na jednokolce na průměrně náročném terénu je časem jen asi 15 km. A s tím je nutné počítat. Dojezdnost totiž výrobce měří v absolutně ideálních podmínkách, což se při vyšší zátěži a nerovnostech, zkrátka v reálu prostě nestane.

Nicméně prozraďme, že jednokolku Inmotion V5F pohání motor s výkonem 550 W, a to není, vzhledem k velikosti kola, nic moc. Ale cirka 25 km/h to z přístroje vymáčkne, uživatelé uvádějí, že z počátku se na ní stejně nevydají rychlostí vyšší než 20 km/h. A motor stačí i do kopce, nijak výrazně nepomalí. Kopce mohou mít sklon až 18 stupňů.

Kapacita baterie je na průměru

Celková kapacita baterie, kterou byla jednokolka Inmotion V5F vybavena, je 320 Wh, což není nijak závratná výše, ale pro běžné použití stačí. Nezapomínejme, že jednokolka Inmotion V5F je základní model, jeden z nejlevnějších. Indikátor baterie samozřejmě nechybí. Uživatelé oceňují, že ani při poklesu nabití baterie se jednokolka nezpomaluje.

Posvítíte si

Abyste byli při jízdě za šera nebo dokonce za tmy lépe vidět, je jednokolka Inmotion V5F vybavena LED osvětlením mířícím vpřed i vzad, jako na kole. Dopředu míří modré světlo, vzad pak červené, je tu i světlo brzdové. Jen však přední světlo jezdci svítí do očí, což je při jízdě na jednokolce v horších světelných podmínkách dost nepříjemné.

Když už jsme u srovnávání s kolem, je nutné brát jednokolku během provozu také jako jakési kolo, plnohodnotný dopravní prostředek, u kterého však hrozí vyšší riziko pádu a zranění ostatních přítomných (chodců). Je potřeba dávat předem vědět, kam máte namířeno, aby ostatní mohli zareagovat. A vždy si zachovávat vhodnou vzdálenost od ostatních tak, abyste zvládli včas zabrzdit či se vyhnout.

Bluetooth

Jednokolka Inmotion V5F má i Bluetooth připojení, zdarma si můžete stáhnout mobilní aplikaci Inmotion App a s jednokolkou propojit svůj telefon. K čemu aplikace je? Můžete sledovat maximální rychlost, průměrnou rychlost, ujetou vzdálenost, kapacitu baterie a mnoho dalšího. Skvělé pro případné porovnávání s ostatními. Nebo pro kalkulaci nákladů na přepravu do práce.

Zaparkovat na okraji, dojet do centra

Jednokolky jsou vynikající dopravní prostředky v případě, kdy jezdíte do města autem, ale v centru není kde zaparkovat. Proto zaparkujete ve vzdálenější lokalitě od centra a na samotné místo, kam se potřebujete dostat, si dojedete jednokolkou.

Že nebudete na chodníku nijak překážet, o tom svědčí velikostní parametry jednokolky Inmotion V5F. její rozměry jsou následující (v x š x h): 47,8 cm x 40 cm x 14,7 cm. Od nohou ttiž netrčí nikam do stran a nenutí ani k velkému rozkročení, na rozdíl od hoverboardu od Ninebotu nebo ostatních hoverboardů.

Snadno se přesouvá díky madlu

Celková hmotnost jednokolky je 12 kg. To sice není zrovna nejméně, ale je vybavena vysunovacím madlem, díky kterému ji převezete, kamkoliv potřebujete dojít už jen pěšky. Madla má i integrované tlačítko pro zastavení kola pro snadné přenášení.

Uživatelé srovnávali povoz jednokolky a koloběžky, koloběžka je rychlejší na manipulaci a také na naučení se s ní, je bezpečnější. Ale jednokolka více cool, více posiluje vnitřní svaly, nicméně je její bezpečnost jak pro jezdce, tak úro jeho okolí na nižší úrovni.

 Z toho plyne, že jednokolka není hračkou pro děti, používat by ji měli až teenageři. Je poměrně náročné se s ní naučit jezdit, mozek musí pochopit jiné zákonitosti pohybu. Jednokolka se ovládá pohybem chodidel podobně, jako je tomu u hoverboardu. Ale nohy se dají o tělo jednokolky opřít, což dodává větší pocit stability. I zde je snadné při ztrátě stability seskočit, nicméně je nutné mít kam seskočit, ne do skupiny lidí na chodníku. A jezdec na jednokolce je stále ještě chodcem.

Nosnost je klasická

Jednokolka Inmotion V5F unese 120 kg, což je běžná nosnost všech zařízení tohoto typu. je proto určena i pro statnější dospělé. Designově je jednokolka Inmotion V5F doladěna do hladkých moderních prvků. A Jak černé, tak bílé provedení působí elegantně, důstojně, nikoliv jako bláznivá hračka.

Nabíjení v leže

Počítejte s tím, že jednokolka Inmotion V5F se musí nabíjet v leže. Uživatelé proto doporučují ponechat si výstelku z balení jednokolky coby bezpečný stojan, ve kterém si ji při nabíjení neodřete. Anebo jí vyhradit jiný „pelíšek“.

A co na ni uživatelé?

Jednokolka Inmotion V5F je produktem, se kterým je většina uživatelů spokojena, a to v momentě, kdy si ji pořídili coby snadný dopravní prostředek po městě nebo do parku, ale i na vyjížďky do terénu. Uvádějí, že s jednokolkou je nutné se nejprve nějakou dobu učit jezdit, není to tak jednoduché jak s hoverboardem od Ninebot, který má dvě kola a silnou stabilizaci.

Zklamaní jsou s nižší výdrže, než jakou uvádí výrobce, ale takto je to se všemi produkty, dojezdnost se měří při ideálních podmínkách. Velikost baterie mohla být větší, ale motor podle poznatků uživatelů stačí i pro jízdu do kopce, jednokolka příliš nezpomaluje.

Kolo je dostatečně velké a má klasickou duši, pneumatiku. Díky tomu je jízda pohodlná. Jen výměna duše je náročnější, pravděpodobně u většiny uživatelů to bude práce pro odborný servis, což jsou náklady navíc. Ale u bicyklu tomu nebývá jinak.

Uživatelům chybí stojánek, uvítali by jej raději než například blatník. Vadí oslňující světla, lze ale řešit svépomocí nalepenou krytkou. S aplikací se zachází snadno, ovládání je intuitivní, ale jde spíše o zajímavost než o něco, co by bylo k provozu jednokolky nutné. Skvělé je madlo s tlačítkem pro přenos. A ještě se uživatelé shodují, že nejde o hračku, ale o dopravní prostředek, a podle toho se k němu mí i přistupovat. O možnostech rekuperace se výrobce a ani uživatelé nezmiňují.