Jednokolky se chlubí úzkým profilem, a to hlavně ve srovnání se svými staršími bratříčky, tedy hoverboardy. Model Inmotion V10F však může zaujmout i aerodynamickým designem, který se k modelu, co vyvine rychlost až 40 km za hodinu, opravdu hodí. Když k tomu přidáme i dojezd až 100 km, je jasné, že mluvíme o zatím nejlepším modelu na trhu, zejména po straně ceny – ve srovnání s modely s dojezdem podobným. Pojďme se na jednokolku Inmotion V10F podívat podrobněji.

Dojezd až 100 km

Každého kdo hledá jednokolku pro pravidelné cesty do práce, do školy, na brigádu, jistě zaujme úplně nejvíc právě dojezd. 100 km hned tak nějaký výrobce nenabídne. Jen pozor, jde o údaj pro jezdce s hmotností ani ne 70 kg. Kapacita baterie je 960 Wh (neboli 12 800 mAh) a doba nabíjení je proto okolo 8 hodin při 84 V (adaptér).

I v tomto ale Inmotion V10F předčí konkurenci, kde je při podobné kapacitě nabíjení desetihodinové.  Chce to trochu plánování, ale noční odpočinek vše jistí. Anebo pořídit originální Smart Fast Charger, který si s nabíjením poradí během tří hodin. Baterie je na rychlé nabíjení připravena. Indikace stavu nabití baterie je na horní straně jednokolky, aby bylo snadné ji sledovat i během jízdy. I zde funguje pokročilý systém rekuperace.

Dostatečný výkon i do kopce, offroad vlastnosti

Motor s výkonem 2 000 W zajistí, že jednokolka Inmotion V10F vyjede každý kopec a že vás poveze rychlostí až 40 km v hodině. Maximální stoupání, které tato jednokolka zvládne, je až 30 stupňů. I v tomto patří na trhu k nejlepším.

Pro začátečníky je tu samozřejmě možnost si v aplikaci v telefonu, se kterou jednokolku ovládáte, nastavit maximální omezenou rychlost, abyste se na ní mohli bezpečně učit. Chce to totiž dostatek hodin strávených na tomto stroji, abyste si svou jízdou mohli být jistí. Jednokolka Inmotion V10F má offroadové provedení, rozhodně se s ní nemusíte bát jezdit do různých terénů.

Je sice těžká, ale…

Kednokolka Inmotion V10F je poměrně těžká, váží 20,6 kg. I tak ale nedosahuje hmotnosti svých podobně výkonných konkurentů, což zase o něco zlepší manévrovatelnost, ve smyslu například nakládání do vozu a vykládání z něj. Jednokolky jsou skvělé pro dopravu po městě, kdy se autem dovezete na jeho okraj a jednokolkou až do samotného centra, a to bez zácpy a nutnosti hledat parkování.

Ale manipulaci s jednokolkou po zemi, kdy ji potřebujete jen ručně převézt z místa na místo, skvěle ulehčí i rozšiřitelný držák, který vám umožní tlačit vaši jednokolku podobně jako vozík nebo kufr. Sklopná rukojeť a tlačítko na ní, to je vše, co k převozu potřebujete. Co je ono tlačítko? Zamezí otáčení kola, takže nemusíte přístroj při rychlém přenášení vypínat. Pokud byste tlačítko nestiskli, jednokolka by se mohla při převozu „cukat“.

I zde je 65 000 osvětlovacích možností

Stejně jako u modelu Inmotion V8, je i u Inmotion V10F možnost nastavit si v aplikaci až 65 000 různých světelných efektů. Nestane se tak, že byste někdy potkali jednokolku stejné řady se stejným osvětlením. LED diody jsou rozmístěny v podobě pásků, což vypadá velmi aktuálně, moderněji než jednotlivé světelné body. Vše se nastavuje v aplikaci přes mobilní telefon.

Potěší i Bluetooth reproduktory, které jsou stereo, a tak se z nich linoucí se hudba dá pohodlně poslouchat. A nechybí samozřejmě ani pořádné osvětlení vpřed bílým světlem a vzad světlem červeným, které slouží jako brzdové světlo, pokud brzdíte, tak se rozjasní stejně jako například u auta. Přední osvětlení je 3 x silnější než u předchozího modelu. Viditelnost je v naprosté tmě až 5 m velmi jasná.

Pneumatiky mají výbornou přilnavost, lze měnit zimní a letní

Na trhu jsou nabízeny zimní a letní pneumatiky, což je jednou z velkých výhod jednokolek Inmotion. Přilnavost pneumatik, které mají šíři 2,5 palce, tedy asi 6,4 cm, je pro běžné ježdění po cestě, ale i v náročnějším terénu, opravdu dostatečná. offroadové provedení vás s jednokolkou Inmotion V10F pustí kamkoliv. O vhodnosti ochranných prvků těla a hlavy netřeba pochybovat.

Celkové velikostní parametry jednokolky Inmotion V10F jsou pak následující: rozměry (v x š x h): 528 mm x 421 mm x 626 mm., k tomu již zmíněná hmotnost 20,6 kg. Kolo má průměr 16 palců, v centimetrech je to cca 41 cm. Jen odolnost poklesla oproti staršímu modelu o jeden stupeň u prachu, a to na IP55. I tak stačí na běžný provoz v běžném, i mokrém terénu.

Polstrování

Výrobce jednokolky Inmotion V10F vyslyšel volání zákazníků po změkčení opor pro holeně. Je tu tedy měkké polstrování, které zajistí, že holeně opravdu otlačené nebudou. Opora nohou o jednokolku je totiž důležitá pro přesnější ovládání a lepší pocit stability. Tady se díky tomu vyhnete porušení linié aerodynamického designu, který výrobce jednokolce propůjčil. U předchozího modelu bylo nutné polstry dolepit, což se na designu dost nelibě projevilo.

Pedály se posunuly ještě výš, a to až do výšky 17,2 cm. Díky tomu je možné s jednokolkou klopit zatáčky v zase o něco ostřejším úhlu. Při délce nášlapu 12,9 cm je postoj pohodný a díky gumě pedály nijak nekloužou.

Chlazení řídící jednotky

Jednokolka Inmotion V10F má naprostou novinku, a to je chlazení řídící jednotky. Díky tomu se dá s jednokolkou jezdit opravdu dlouho, bez pauzy, ale stále bezpečně. Jednokolku totiž ovládá dvoujádrový procesor, který se svým výkonem zahřívá. Ale díky chlazení nehroz jeho výpadky.

Diagnostika řídící jednotky je dostupná samozřejmě v Bluetooth aplikaci v mobilu, kde se můžete také stát součástí InMotion komunity a sdílet své trasy, zážitky, výkony, vychytávky, nastavení světelných efektů.

A co na ni uživatelé?

Uživatelé jsou s jednokolkou Inmotion V10F nadmíru spokojení. Chválí si její offroad provedení, design i dojezd, samozřejmě též výkon motoru. Oceňují možnost rychlonabíjení, i když si museli dokoupit originální rychlonabíječku. Oceňují také polstrování na opěrkách pro holeně, takže se mohou nohama pohodlněji přimknout k jednokolce, čímž se zase zvýší přesnost manipulace s ní. Vadí jen vysoká cena, která je však oproti konkurenci nesrovnatelně nižší.