I kompaktní fotoaparáty se vyrábějí v profi provedení. To se týká také modelu Canon PowerShot G7X Mark II. Je to první z kompaktů, ve kterém je použit nejnovější procesor DIGIC 7. Zároveň v něm najdete velký snímač CMOS typu 1,0. Digitální fotoaparát Canon PowerShot G7X Mark II disponuje úžasnou světelností f/1.8 – 2.8. Takže obrazový výstup je téměř na úrovni zrcadlovek.

Pojďme se na něj ale zaměřit systematičtěji, začneme rozměry. Jde o opravdu kompaktní kousek, neboť jeho velikost dosahuje pouze těchto rozměrů (v x š x h): 61 mm x 105 mm x 42 mm. Hmotnost je malinko vyšší, než jsme u kompaktů zvyklí, a to 319 g.

Materiál pouzdra je kombinovaný, ale dosáhlo se vodotěsnosti. Díky tomu můžete digitální fotoaparát Canon PowerShot G7X Mark II vzít s sebou na výlet i na vodu. Když na něj v lodi nastříká voda, vůbec nic se neděje.

Nabíjet se dá i z běžné powerbanky, kterou používáte pro svůj mobil, což oceníte právě také na cestách. Díky velkému a výklopnému displeji, na kterém je dotykové ovládání, snadno uvidíte, co fotíte, a to i ve velmi nepříznivých světelných podmínkách. Zaostříte snadno jedním prstem, a to dotykem na displeji na to místo, které chcete, aby bylo prioritně zaostřeno. Funguje to v podstatě stejně jako u mobilního telefonu.

Displej fotoaparátu je velký, přehledný a dostatečně jemný. Jeho rozlišení je příjemných 1 040 000 pixelů při úhlopříčce 7,5 cm. Digitální kompaktní fotoaparát Canon PowerShot G7X Mark II sice nemá hledáček, ale to díky otočnému displeji rozhodně nebude vadit. Jak snímač, tak i displej mají poměr stran 3:2, díky čemuž je stoprocentní pokrytí snímaného záběru displejem.

Další shodou s mobilním telefonem je možnost stylizovat fotky již přímo ve fotoaparátu. Přímo zde je totiž aplikace, která stylizaci umožní. No a s využitím Wi-Fi nebo NFC pak snadno pošlete fotky tam, kde je chcete mít. Může to být váš počítač nebo rovnou cloudové úložiště, případně je pohodlně nasdílíte na sociálních sítích. Chybět vám možná bude Bluetooth pro komunikaci s telefonem, ale u novějších mobilů se NFC většinou také najde.

Záběry i videa budou stabilní, a to díky pokročilé pětiosé optické stabilizaci. Rozlišení snímače fotoaparátu je 20,1 Mpx, což na první pohled nevypadá nijak kouzelně. Ale nutno si uvědomit, že mobilní telefony, byť mají mnohdy vyšší rozlišení, nemají možnost využít tak kvalitní optiku. A proto i v menším rozlišení jsou fotky nakonec lepší. Fotky se budou ukládat ve formátech JPEG, RAW.

Optický zoom fotoaparátu je 4,2 x, k tomu digitální zoom 4 x. kombinovaný zoom dosáhne hodnoty cirka 17. Nejkratší zaostřitelná vzdálenost je krásných 5 cm, což zrcadlovka nikdy nenabídne.

Digitální kompaktní fotoaparát Canon PowerShot G7X Mark II má minimální ohniskovou vzdálenost 24 mm a tu maximální pak 100 mm. Ani ISO na tom není špatně, nastavitelné je do hodnoty 12 800. To se sice se zrcadlovkami nedá srovnat, ale toto není zrcadlovka, nýbrž kompakt.

Sekvenční snímání je umožněno, a to až neuvěřitelnou rychlostí (na zrcadlovku) 8 snímků za vteřinu. Důvodem je rychlý procesor DIGIC 7. Ten zpracovává fotky tak rychle, že jich za vteřinu stihne hned osm. Natočit můžete časosběrné video.

Maximální rozlišení při natáčení je Full HD, tedy 1 920 px x 1 080 px, a to až rychlostí 60 snímků za vteřinu. Video se uloží ve formátu MPEG-4 nebo H.264. Digitální kompaktní fotoaparát Canon PowerShot G7X Mark II nabídne jak manuální ostření, tak ostření automatické, zonální měření a také bodové měření.

Digitální kompaktní fotoaparát Canon PowerShot G7X Mark II  má samozřejmě automatické zaostřování, to je je 31 – bodové. To už zakrývá velkou část záběru. Výběr bodů potvrdíte na dotykové obrazovce, jak už jsme zmínili. Nejen u focení, ale také u natáčení můžete vlit různé režimy, což umožňuje rovnou stylizovat film do nálady, která vám bude vyhovovat. V nabídce je například Miniatura, Olejomalba obraz nebo Noční scéna z ruky. I noční focení nebo natáčení bude nadmíru snadné, díky velké světelnosti, u které si vystačíte s nočním osvětlením ulic.

Tělu fotoaparátu nechybí konektory, konkrétně na něm najdete micro HDMI, USB. Zajímavostí je poměrně výkonný a zároveň vyjížděcí blesk. Jeho dosah je chvályhodných 50 cm až 7 metrů. Můžete u něj zvolit pomalou synchronizaci.

Zkušenější fotografové ocení, že digitální kompaktní fotoaparát Canon PowerShot G7X Mark II dokáže vykouzlit zajímavý bokeh v rozostřeném pozadí snímku., kterého se dosáhne díky cloně s devíti lamelami. Jak výrobce uvádí, při úplném zoomu se přirozeně oddělí pozadí od fotografovaného objektu a vytvoří se tak nádherná perspektiva.

Nejrychlejší závěrka nabídne práci za dvě tisíciny vteřiny, nejdelší je na 15 vteřin. A jaké jsou režimy fotografování? Je to až neuvěřitelné, ale digitální kompaktní fotoaparát Canon PowerShot G7X Mark II nabízí tuhle spoustu režimů: Smart Auto (58 detekovaných scén), Programová automatická expozice, Automatická expozice s předvolbou času, Automatická expozice s předvolbou clony, Ruční, Uživatelské nastavení, Hybrid Auto, Kreativní záběr, Speciální scéna (Portrét, Autoportrét, Panorámování, Hvězda (Portrét s hvězdami, Noční obloha s hvězdami, Stopy hvězd, Portrét s hvězdami, Časosběrný film o hvězdách), Noční scéna z ruky, Vysoký dynamický rozsah, Efekt Olejomalba, Efekt Akvarel, Efekt Miniatura, Efekt Levný fotoaparát, Rozostření pozadí, Měkké ostření, ČB zrnitý, Pod vodou, Ohňostroj), Standardní film, Krátký klip, Film ručně, Časosběrný film, Film iFrame.

Digitální kompaktní fotoaparát Canon PowerShot G7X Mark II nabídne i přímý tisk, a to buď na tiskárnách Canon (Kompaktní fototiskárny Canon SELPHY a inkoustové tiskárny Canon podporující standard PictBridge ), nebo v aplikace PictBridge.

Uživatelé oceňují originální kožený obal na fotoaparát, ale kde si často postěžují, je kratší výdrž baterie. Lze dokoupit nabíječku a náhradní baterii, ale jedná se samozřejmě o výdaj navíc. Podle ohlasů uživatelů není dobře dotažen systém focení s HDR, tedy přechody světla a stínu. Dá se však vypnout.