High-endovou záležitostí mezi neprofesionálními drony je DJI Mavic Air Fly More Combo. Jde o dron, který směle uspokojí i potřeby profesionála, neb kamera je zavěšena na 3-osém mechanickém stabilizovaném závěsu. Díky tomu se povedlo dosáhnout úhlového rozsahu vibrací jen na 0,005 stupňů. Výsledné 4K video s datovým tokem 100 Mbps a při frekvenci snímání 30 snímků za vteřinu je dokonale stabilní a použitelné právě i pro profesionální účely. Navíc se nabízí i ovládání pomocí gest. Pojďme se na dron DJI Mavic Air Fly More Combo podívat podrobněji.

Letová doba 21 minut podle výrobce, podle uživatelů 14 minut

Většina levnějších dronů vydržíve vzduchu jen okolo 8 – 10minut, ale DJI Mavic Air Fly More Combo zvládne letět i 21 minut, což na souvislé záběry čehokoliv, co potřebujete zaznamenat, jistě docela stačí. Jen pozor, uživatelé uvádějí dobu letu jen okolo 14 – 16 minut, rozkol je pravděpodobně způsoben počasím. Vedle videí s vysokým FHD a UHD rozlišením 4K jsou tu i možnosti sférických panoramatických fotek, a to až do 32 MP. Vše v HDR.

Panoramata jsou k mání též horizontální, vertikální a 180 stupňová, rychlost skládání fotek je u panoramat 25 fotek za 8 vteřin. FHD rozlišení umožní snímkování videí až rychlostí 120 snímků za vteřinu. Když k tomu přidáme skladnost, kdy je tento model nejlépe přenosným dronem s tříosým mechanickým stabilizovaným závěsem, jedná se opravdu o špičku na trhu v této cenové kategorii.

Je totiž ve složeném tvaru podobně velký jako mobil (když nebereme v úvahu hloubku). Podívejme se na jeho velikostní parametry: Rozměry (v x š x h): 168 mm × 83 mm × 49 mm. Velikost úhlopříčná je 213 mm. Hmotnost je 430 g.

Nové HRD algoritmy

Algoritmy pro HDR jdou v dronu DJI Mavic Air Fly More Combo zcela nové. Umožní ještě lépe získat správné nastavení expozice, a to samostatně, samozřejmě podle světelných podmínek. Přechody mezi světlem a stínem jsou díky HDR algoritmům zpracovány ještě věrohodněji. Pro ukládání fotek nebo videí slouží vnitřní úložiště o velikost 8 GB, případně se dá využít SD karta až do velikosti 128 GB. Z vnitřního úložiště se nabízí export přímo USB-C kabelem, což je snadné a rychlé.

7 palubních kamer

Dron DJI Mavic Air Fly More Combo nese sedm palubních kamer. Ty chrání výztuhy z hořčičných slitin. Celý systém je účinně ochlazován zadními výdechy. Dron má klasický tvar v suchu DJI, ale je ještě přesnější a aerodynamičtější, jeho geometrie je jednou z nejladnějších na trhu.

Skládací je nejen samotný dron, ale i jeho dálkový ovladač. Má nízkoprofilovou a také ergonomickiou konstrukci, která obsahuje i pohodlný držák na mobil. Aby bylo přenášení ještě pohodlnější, dají se páky vyjmout a uložit uvnitř dálkového ovládání. Výrobce zkrátka myslel na maximální pohodlí při skvělé mobilitě.

Automatické režimy i pro neprofíky

Spousta automatických režimů usnadní použití i těm, kde se s ovládáním zatím ještě perou nebo si chtějí prostě dát pauzu a nechat stroj letět na autopilota. Autopilot zajistí dokonalé záznamy v profi kvalitě.

Jedna z automatických funkcí nese název Activetrack. A dron v ní dokáže vnímat až 16 volitelných subjektů současně, lze s ním vybrat i jeden konkrétní cíl, který bude dronem DJI Mavic Air Fly More Combo dokonale sledován dokonce i tehdy, když běží, skáče nebo jede na kole. Záběry prostě nebudou mít chybu a zpoždění lidského ovládání. I zde však uživatelé zmiňují mírné nedostatky, někdy se trackování přece jen nepodaří dokonale a objekt je autopilotem ztracen. Možná jde o výraznost vybíraného cíle.

Speciální režim je tu i pro naprosté začátečníky. Vůbec totiž neplatí, že by byl tento dron až pro pokročilé. I úplný začátečník po něm může sáhnout a učit se s ním, postupně se zdokonalovat, dron je na to připraven a naprogramován.

6 režimů QuickShots

Dron DJI Mavic Air Fly More Combo nabídne celkem 6 režimů QuickShots, což jsou Rocket, Dronie, Circle, Helix, Asteroid a Boomerang. O co jde? O okamžité snímky z momentů, které se jen tak neopakují. K nim je v nabídce i sdílení na sociálních sítích, a to mimo jiné díky aplikaci DJI GO 4, ta je samozřejmě bezplatná.

Pilotování gesty

Co potěší mnohé z vás, je například SmartCapture pro pilotování gesty. Řízení dronu pomocí pohybů rukou. S dronem klasicky vzlétnete, pak zapnete SmartCapture a pilotujte už jen pomocí gest. Nové splynutí s vaším dronem bude velkou zábavou.

TapFly je trošinku podobnou funkcí, je však založena na tom, že dronu DJI Mavic Air Fly More Combo kliknutím na místo na obrazovce v podstatě ukážete, kam má letět. A on tam automaticky doletí. Nemusíte složitě pilotovat, dron doletí sám přesně tam, kam vy mu ukážete. Během toho je možné natáčet, takže se celou dobu letu bude kamera soustředit jen na jeden záběr, postupně se k němu přibližovat.

Senzory FlightAutonomy 2.0

Dron je vybaven novými senzory z řady FlightAutonomy 2.0. Ty používají pokročilou technilogii VIO, konkrétně to jsou přední, zadní a dolní zdvojená obrazová čidla, dolní infračervený systém pro vnímání překážek, redundantní IMU. Informace z nich jsou okamžitě k rychlému procesoru, který je ihned vyhodnocuje. Pracovní rozsah mají 0,5 – 30 metrů. Díky tomu se dron skvěle hodí i do interiéru. Jen pozor na světelnost, ta je pouze f/2.8, takže v interiéru ne zrovna nejlepší. Pro exteriérové záběry však plně dostačuje.

3D mapy

Dron DJI Mavic Air Fly More Combo dokáže vytvářet 3D mapy. Kamery jsou umístěny vpředu, vzadu a vespod, a tak díky nim a ve spolupráci s infračervenými čidly tvoří dron prostorové mapy svého reálného okolí v reálném čase. K tomu je zde i vizuální kompas, který asistuje navigačnímu systému pro odhadnutí směru letu při zarušení samotného kompasu.

Návrat domů zcela automaticky

Ještě spolehlivější návrat domů je umožněn právě díky zaznamenávané mapě a trase již od vzletu. Takže pokud dron ztratí signál, je schopen bezpečně doletět tam, odkud vzlétnul. Vyhýbá se překážkám, které signál ruší a co nejdříve naváže znovu spojení s ovladačem, ať už je jím samotný ovladač nebo telefon, tablet. Při přistávání neustále skenuje povrch pod sebou. A když na něm detekuje překážku nebo dokonce vodu, okamžitě na to uživatele upozorní.

Až 68,4 km/h

Dron DJI Mavic Air Fly More Combo létá až rychlostí 68,4 km/h, což znamená poměrně velké napětí při jeho pilotování. Dosah signálu je 8 km, a to na přehledné snímání okolí opravdu dostačuje. Pozor na ovládání gesty v určitých vzdálenostech.

A když jej chcete propojit s telefonem, budete potřebovat iOS 9.0 nebo novější, případně Android 4.4.0 nebo vyšší, což můžeme říct, že má dnes téměř každý (majitel smartphonu). Ověřeně kompatabilní telefony najdete v seznamech u výrobce nebo u prodejců.

3 akumulátory a powerbank adaptér v balení

Balení dronu DJI Mavic Air Fly More Combo není zrovna chudé. Najdete v něm samotný dron, dálkový ovladač, 3x akumulátor, Nabíječ s kabelem 220V, 12x vrtule, Sada ochranných oblouků, 3x kabel pro připojení mobilního telefonu (Lightning, Micro USB, USB Type-C), Kryt stabilizátoru, Komunikační kabel USB 3.0 Type-C, USB adapter, Přepravní pouzdro, Ovladací kniply (2x pár), Nabíjecí HUB baterií, Power Bank adaptér, Cestovní batoh.

GPS a GLONASS

Navigace tu funguje skrze GPS a GLONASS. Ovládací frekvence je 5,8 GHz. Samozřejmostí je Wi-Fi, možnost streamování. A jak pořídit snímek pomocí gest? Stačí přiblížit ruce k sobě a prsty vytvořit obdélník, jak známe třeba z Básníků, dron po 3 – sekundovém odpočtu pořídí snímek.

A co na něj uživatelé?

S dronem DJI Mavic Air Fly More Combo jsou uživatelé více než spokojení. Jeho funkčnost si chválí jak začátečníci, tak i pokročilejší, dron je podle uživatelů skvělý pro postupné učení s takovým druhem hračky, a to hlavně díky automatickým režimům, které povolují postupné učení se s touto multikoptérou zacházet.

Uživatelé oceňují jak kvalitu rozlišení videa, tak i výbornou stabilizaci. Jen doba letu je podle nich od výrobce naddimenzovaná, i v interiéru, kde je bezvětří, zvládnou jen max. 18 minut. Ale i to je pro zážitek z letu a pro natáčení více než dost. Díky pokročilému trackování nebo cílenému letu k cílenému bodu je doba letu dostačující. Co odrazuje od koupě, je samozřejmě cena.

Uživatelé si stěžují na hlučnost, která celkem ruší okolí, pokud se s multikoptérou pohybují blízko dalších lidí. Ale kompaktnost modelu a jeho software překonává většinu negativ. Výrobce uvádí dosah signálu cca 8 km, ale uživatelé tuto vzdálenost nepotvrzují, spíše si stěžují na častější rušení signálu, který nepatří k nejsilnějším. Co uživatelům také vadí, je přenos náhledu obrazu, který není zcela přesný, obraz se přes wifi nepřenáší stoprocentně.

Uživatelé by uvítali, kdyby se dron dal dobíjet přes USB C kabel, který je bohužel určen pouze na stahování fotek a videa do počítače.